Benign (İyi Huylu) Meme Hastalıkları

Meme Ağrısı

Meme ağrısı kadınlarda meme ile ilgili şikayetler arasında ilk sırada yer almaktadır. Kadınların % 70'i hayatlarının bir döneminde meme ağrısından şikayet ederler. Ağrı hafif olabileceği gibi, bazı kadınlarda günlük yaşamı etkileyecek kadar şiddetli olabilir. %15 hastada tedavi gerektirir. Birçok kadın ağrının rahatsızlığından çok, kanser endişesi ile doktara başvurur. Meme ağrısı genellikle kansere eşlik etmemekle birlikte, meme ağrısı dahil , meme ile ilgili herhangi bir belirtide mutlaka doktorunuzu ziyaret ediniz.

Ne Yapmalıyım?

• Meme hareketlerini önleyecek rahat ve destekleyici sütyen kullanın.
  • Tuz alımını kısıtlayın.
  • Kafein kullanımını azaltın (kahve, çay, kolalı içecekler, çikolata).
  • Yağdan fakir, sebze, meyve ve tahıldan zengin diyet uygulayın.
  • Ağrı giderici ilaçlardan fayda görebilirsiniz.

Meme Başı Akıntısı

Meme Başı akıntısı, emzirme dönemi dışında, meme kanal veya kanallarından köken alan sıvının meme başının yüzeyinde görülmesidir. Kadınlarda meme ile ilgili şikayetler arasında kitle ve ağrıdan sonra 3. sırada yer almaktadır. Meme ile ilgili şikayetlerin %3-10’unda ilk belirti olarak karşımıza çıkmakta, tüm iyi huylu meme hastalıklarının % 10-50’sinde görülebilmektedir.

Memelerde bulunan süt bezlerinden emzirme döneminin dışında da az miktarda salgı devam etmektedir. Süt kanallarında bulunan tıkaçlar bu salgının meme başının yüzeyine çıkmasını engellemektedir. Buna rağmen herhangi bir hastalık olmamasına rağmen; fiziksel ve duygusal stres, beslenme (gün ortası ve yüksek proteinli yemek), uyku, seksüel aktivite, aşırı egzersiz ve memenin aşırı uyarılması sonucu meme başı akıntısı görülebilir.

Hastalarda doktora başvuru nedeni genellikle kanser korkusu veya aşırı akıntının verdiği rahatsızlıktır. Bununla birlikte günümüzde olguların çoğunda akıntıya yol açan nedenin iyi huylu bir hastalıktan kaynaklandığı bilinmektedir.

Aşağıdaki durumlarda meme başı akıntısı kanser habercisi olabilir. Mutlaka doktorunuza başvurunuz;

• 40 yaşından büyükseniz,
  • Akıntı tek taraflı ise,
  • Kendi kendine oluyorsa,
  • Su gibi berrak veya kanlı ise,